جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات
نوشته شده توسط : dr samadian

جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات

تومور هیپوفیز و پیامدهای ناشی از وجود آن!

تومور هیپوفیز در قدم اول عملکرد هیپوفیز را که به صورت یک غده فندقی شکل کوچک است دچار اختلال می‌کند. بسیاری از افراد تصور می کنند که اختلال درون قسمت‌های مختلف بدن مانند هیپوفیز یک امر عادی است و نیاز به مراجعه پزشک ندارند.
در صورتی که اگر به تومور هیپوفیز مبتلا شده باشید و به یک جراح مغز و اعصاب متخصص مراجعه نکنید، طولی نمی‌کشد که بینایی‌تان را از دست می‌دهید و باید برای همیشه دنیا را از پشت یک عینک تاریک و بدون هیچ گونه نوری مشاهده کنید.
اگر هنوز هم به زندگی علاقه‌مند هستید و به رنگ‌ها و زیبایی‌های طبیعی عشق می‌ورزید مشکلاتی مانند این تومور را جدی بگیرید و سریع‌تر به پزشک مراجعه کنید تا تحت درمان قرار بگیرید.
این تومور تنها سبب نابینایی مطلق نمی‌شود، بلکه ممکن است هورمون رشد را دچار اختلال کند و سبب کاهش وزن شدید فرد شود. حتی ممکن است هنگام ابتلا به این تومور سرمای شدیدی را احساس کنید و با وجود پوشیدن لباس گرم و پتو پیچ کردن خودتان باز هم حالت تب و لرز داشته باشید.
تمامی این حالت‌ها به همراه اسهال و تهوع و تکرر ادرار می‌تواند ناشی از وجود مشکل در غده هیپوفیز باشد که باید هر چه سریع‌تر نسبت به درمان آن اقدام نمایید.

جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات

پشت میز نشینی و شروع علائم دیسک کمر شدید!

دیسک کمر زمانی شدت پیدا می‌کند که ژله‌ های بین مهره‌ها که به عنوان دیسک شناخته می‌شوند رفته رفته از بین می‌روند و مهره‌ها به هم نزدیک‌تر می‌شوند.
اگر ساعت‌ها در پشت میز اداره می‌نشینید و به امور محوله سر و سامان می‌دهید یا کارمند بانک هستید و به هیچ عنوان نمی‌توانید از پشت باجه تکان بخورید و مرتب باید پاسخ گوی ارباب رجوع باشید! باید به خوبی بر این امر واقف باشید که دیسک کمر در کمین شما است.
نشستن‌های متوالی و بدون تحرک سبب می‌شود که مهره‌ها فشار زیادی را تحمل کنند و دیسک بین آنها به مرور از بین برود؛ بنابراین جهت پیشگیری از این مشکل می‌توانید پس از چند ساعت نشستن چند دقیقه قدم بزنید یا این که حرکات کششی مناسب را انجام دهید.
نه تنها کارمندها و پشت میز نشین ها دیر یا زود گرفتار این مشکل می‌شوند، بلکه افرادی که دارای اضافه وزن هستند و به واسطه برآمدگی شکم به مهره‌های آنها فشار زیادی وارد می‌شود، مصرف کنندگان دخانیات و افرادی که بی‌مهابا وسایل سنگین را جابجا می‌کنند نیز به دیسک کمر مبتلا خواهند شد.
درد دیسک کمر به حدی غیرقابل تحمل است که عملاً زندگی طبیعی فرد را مختل می‌کند و سبب می‌شود که وی در بین پزشکان متعدد بهترین جراح مغز و اعصاب را انتخاب کند و جهت حل مشکلش نزد وی مراجعه نماید. 

برای مطالعه ادامه مطلب و پرسش به لینک زیر مراجعه کنید :

جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات





:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 خرداد 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: