نوشته شده توسط : dr samadian

تومور سی پی انگل

تومور سی پی انگل

تومور سی پی انگل از جمله تومورهای خوش خیم محسوب می شود که در عصب هشتم قرار گرفته است. این تومور در واقع حاصل سلول های قدامی عصب جمجمه ای هستند و سبب بروز فشار به عصب مخچه می شود.امروز قصد داریم جدیدترین اطلاعات در خصوص تومور سی پی انگل را ارائه دهیم.

انواع تومور سی پی انگل

به طور کلی تومور سی پی انگل به دو دسته متناوب و همینطور سندورم ارثی تقسیم می شود. به طور کلی وقتی صحبت از تومور سی پی انگل است نوع اول یعنی متناوب مدنظر است و بسیار کم دیده شده است که نوع دوم در این لاین ایجاد شود. یکی از دلایل بسیار مهم در خصوص تومورهای سی پی انگل امواج تلفن و لپ تاپ است و یا وجود پارازیت هایی که از سمت ماهواره ها ساطع می شود.

برای درمان تومورهای سی پی انگل سه روش دیده می شود. روش اول به صورت معاینه مستمر است در روش دوم از پرتو جراحی استفاده می شود و در نهایت به سراغ جراحی خواهند رفت. البته قبل از اینکه روش مورد نظر انتخاب شود باید مشخص شود که وضعیت تومور به چه صورت است و همینطور سلامت شنوایی او بررسی شود.

برای مطالعه ادامه مطلب و پرسش و پاسخ توسط دکتر صمدیان ، متخصص مغز و اعصاب به لینک زیر مراجعه کنید :

معرفی تومور سی پی انگل و روش درمان آن



:: برچسب‌ها: آدرس کلینیک فوق تخصصی مغز و اعصاب در تهران , بهترین جراح تومور مغزی , بهترین جراح تومور مغزی تهران , بهترین جراح مغز و اعصاب , بهترین جراح مغز و اعصاب ایران , بهترین جراح مغز و اعصاب تهران , بهترین متخصص مغز و اعصاب , تومور cpa , علائم تومور عصب شنوایی , علایم نورینوم اکوستیک , عمل cpa مخچه , عوارض بعد از عمل تومور مخچه ,
:: بازدید از این مطلب : 648
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dr samadian

مراقبت های بعد از عمل جراحی ستون فقرات

جراحی ستون فقرات

ستون فقرات از روی هم قرار گرفتن حدود سی مهره درست می شود. بیماران قبل از جراحی ستون فقرات ، زمان قابل توجهی را صرف آمادگی برای عمل و افزایش اطلاعات درباره نوع جراحی ، فواید ، عوارض و آزمایشات لازم و …  می‌کنند. هدف از مراقبت های بعد از عمل جراحی ستون فقرات این است که محیطی راحت، مثبت و شفابخش برای دوران نقاهت آماده شود تا بهترین نتیجه ممکن از عمل جراحی به دست بیاید.

مراقبت های بعد از عمل جراحی ستون فقرات

دوران نقاهت پس از جراحی ستون فقرات ، بسته به نوع و گستردگی عمل، چند هفته تا چند ماه طول می‌کشد. مهم‌ترین نکته این است که عجله نکنید و به امید کوتاه‌تر کردن دوران بهبود به بدن فشار نیاورید، چون دقیقاً نتیجه عکس خواهد داد. به بدن زمان بدهید تا کاملاً التیام بیابد. همچنین به توصیه های جراح ستون فقرات خود توجه کرده و با رعایت مراقبت های بعد از عمل جراحی ستون فقرات این دوران را پشت سر بگذاریم. برخی از این توصیه ها شامل :

زخم و پانسمان

اگر که زخم ترشحات خونابه ای داشته باشد، پانسمان باید مکررا تعویض شود تا از بروز عفونت و سایر مشکلات جلوگیری به عمل آید. اگر این ترشحات بیش از دو روز ادامه پیدا کند باید حتما به جراح اطلاع داده شود. در صورت استفاده از نخ غیر قابل جذب، برداشت نخ تقریبا ۷ تا ۱۰ روز بعد از عمل انجام خواهد شد.

استحمام

معمولا استحمام بعد از ترخیص از بیمارستان بلامانع است ولی می‌توان ۴ الی ۵ روز پس از جراحی ستون فقرات حمام کرد، بدون اینکه نگران خیس شدن بانداژ استریل بود. در مورد استفاده از وان بدلیل اینکه نیاز به خم شدن دارد بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

برای مطالعه ادامه مطلب و پرسش و پاسخ توسط دکتر صمدیان ، متخصص مغز و اعصاب به لینک زیر مراجعه کنید :

مراقبت های بعد از عمل جراحی ستون فقرات



:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dr samadian

تومور مغزی

آیا تومور مغزی کشنده است ؟ این سوالیست که ممکن است ذهن بسیاری از مبتلایلان به تومور مغزی و حتی اطرافیانشان را درگیر کنید. در این مقاله برآنیم تا این موضوع را بررسی کنیم. تومور های مغزی دو نوع هستند . نوع اول تومور های اولیه هستند که از خود مغز شروع می شوند و حدود ۲۰ درصد از تومورها را شامل می شود و نوع دوم تومور های هستند که از قسمت های دیگر بدن شروع می شوند و به مغز می رسند که به این نوع تومور ها ، تومور های متاستاتیک می گویند.

همچنین تومور های مغزی به دو دسته مهم تومورهای خوشخیم و بدخیم تقسیم می شوند. تشخیص نوع تومور در درمان آن بسیار موثر است . ای نتشخیص حتما باید توسط متخصص مغز و اعصاب صورت گیرد . مغز عضوی از بدن است که بسیار حساس و پر اهمیت می باشد .بنابراین در صورت ابتلا به تومور حتما به دنبال بهترین جراح مغز و اعصاب باشید.

آیا تومور مغزی کشنده است

آیا تومور مغزی کشنده است ؟

نرخ بقای پنج ساله، درصد افراد زنده مانده پس از گذشت پنج سال از تشخیص وجود تومور مغزی را مشخص میکند. البته بسیاری از این بیماران، خیلی بیشتر از پنج سال عمر می کنند. نرخ بقا برای تومور های مغزی و نخاعی، میتواند به‌شدت تحت تأثیر سن قرار گیرد .افراد جوان از درصد بالاتری نسبت به افراد کهنسال شانس بقا دارند. در این بین، افراد بالای ۶۵ سال از کمترین شانس بقا برخوردارند

برای مطالعه ادامه مطلب و پرسش و پاسخ توسط دکتر صمدیان ، متخصص مغز و اعصاب به لینک زیر مراجعه کنید :

آیا تومور مغزی کشنده است ؟



:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dr samadian

عمل تومور هیپوفیز

عمل تومور هیپوفیز

عمل تومور هیپوفیز از دسته عمل های پر خطر و پر مسئولیت محسوب می شود. در عمل تومور هیپوفیز باید تمام تلاش در جهت حفظ سلامتی فرد صورت پذیرد. عنوان: بررسی چگونگی عمل تومور هیپوفیز متن:

عمل تومور هیپوفیز از دسته عمل هایی است که بارها صورت می پذیرد و نتایج مختلفی به همراه دارد. به طور کلی یک سری تومور ها در دسته ی تومور خوش خیم قرار می گیرند اما امکان دارد بر اثر سرعت رشد بالا مشکلساز شوند. از طرف دیگر نیز دیده می شود که گاه رشد تومور بسیار آهسته است و سال ها طول می کشد به اصطلاح ر وضعیت مخفی قرار می گیرد. امروز قصد داریم در خصوص عمل تومور هیپوفیز صحبت کنیم.

عمل تومور هیپوفیز از طریق بینی

در اغلب موارد دیده شده است که این تومور با جراحی ترانس اسفنوئیدال برداشته می شود. به این معنی که جراع تومور هیپوفیز را از طریق بینی و از سمت جمجمه خارج می کند. در این روش فضای خالی تومور با چربی های زیر پوست شکم پر می شود. در زیر جمجمع شکافی ایجاد می شود که توسط شبکه های مصنوعی قابل جذب ترمیم خواهد شد و در نهایت سوراخ بازسازی می شود و دیگر مایع مغزی نخاعی ترشح نخواهد شد. مایع های نخاعی و مغزی که اطراف مغز و نخاع را پوشانده اند به عنوان ضربه گیر عمل می کنند و سبب می شوند که سیستم های عصبی تغذیه شوند.

برای مطالعه ادامه مطلب و پرسش از دکتر صمدیان متخصص مغز و اعصاب به لینک زیر مراجعه نمایید :

عوارض بعد از عمل تومور هیپوفیز

 



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dr samadian

انحراف ستون فقرات

انحراف ستون فقرات

ممکن است فردی از یک بلندی سقوط کرده باشد یا در اثر حادثه دچار انحراف ستون فقرات شده باشد! در هر دو حالت باید جراحی ستون فقرات توسط بهترین جراح مغز و اعصاب صورت بپذیرد تا شکل مهره‌ها به حالت اولیه بازگردد.

ستون فقرات حالتی S مانند دارد و از نخاع در برابر آسیب‌های جدی محافظت می‌کند. هرگونه تغیر شکلی که در این ستون رخ دهد، حالت طبیعی بدن را دچار مشکل می‌کند و فرد نمی‌تواند کارهای روزمره‌اش را به درستی به انجام برساند.

حتی در صورتی که ستون فقرات آسیب جدی دیده باشد و مهره‌ها دچار شکستگی شده باشند، ممکن است بیمار نتواند دیگر هیچ وقت حرکت کند و برای همیشه زندگی بر روی صندلی چرخ‌دار را تجربه کند.

علائم انحراف ستون فقرات

والدین در فرزندان بالای ۸ سال خود به علائم انحراف ستون فقرات مانند باسن و شانه های نا متقارن، خمیدگی بدن به یک سمت ، احساس درد در بالای نواحی دچار عدم تعادل توجه کنند و اختلاف طول پاها در صورت مشاهده هر یک از این علائم حتما به پزشک متخصص مراجعه نمایند

بسیاری از بیماران مبتلا به اسکولیوز به خاطر این که شکل کمر آن‌ها غیرعادی به نظر می‌رسد، به متخصص ستون فقرات مراجعه می‌کنند. در اغلب موارد انحراف ستون فقرات (اسکولیوز) موجب بروز درد در بیمار نمی‌شود اما گاهی به مرور زمان باعث کمر درد می‌شود
برای مطالعه ادامه مطلب و پرسش و پاسخ از دکتر صمدیان متخصص مغز و اعصاب به لینک زیر مراجعه کنید :


:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dr samadian

عمل جراحی ستون فقرات

عمل جراحی ستون فقرات و درمان دیسک کمر

عمل جراحی ستون فقرات زمانی انجام می‌شود که این ستون بنیادین از حالت طبیعی خارج شده باشد. ستون فقرات به عنوان اصلی‌ترین ستون نگه دارنده تعادل بدن حالت اس شکل دارد که از مهره‌های به هم پیوسته جهت محافظت از نخاع تشکیل شده است.

در صورتی که کوچک‌ترین آسیبی به هر یک از مهره‌ها وارد شده باشد ممکن است نخاع آسیب ببیند و فرد توان حرکت و ایستادن به روی دو پا را برای همیشه از دست بدهد.

جراح مغز و اعصاب همانند یک ارتوپد توانمند قادر است مهره‌ها را در محل مناسب آن‌ها تنظیم کند تا مشکلاتی مانند بیرون زدگی دیسک کمر یا پارگی دیسک در ناحیه مهره‌های کمر بهبود پیدا کند.

اگر مهره‌ها در اثر تصادف یا حادثه دچار ضرب دیدگی شده باشند و حالت طبیعی خودشان را از دست داده باشند یا فرد دچار شکستگی مهره و انحراف ستون فقرات شده باشد، باید شکستگی‌های موجود در این ناحیه درمان شوند و انحرافات ایجاد شده اصلاح شوند تا فرد بتواند مجدداً زندگی طبیعی خودش را از سر بگیرد.

برای مطالعه ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه کنید :

عمل جراحی ستون فقرات و درمان دیسک کمر



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dr samadian

درد شدید در ناحیه گردن

حل مشکل درد شدید در ناحیه گردن

بسیاری از مواقع ممکن است دیسک گردن با یک گردن درد عادی شروع شود و به صورت ممتد در تمام ساعات شبانه روز ادامه پیدا کند. به گونه‌ای که حتی هنگامی که نشسته‌اید یا در حالت درازکش به سر می‌برید نمی‌توانید یک روزنامه را به درستی مطالعه کنید! زیرا عملاً حرکت دادن سر در جهت‌های مختلف برای شما بسیار دردناک و کشنده است.

در صورتی که درد در ناحیه گردن پس از چند روز التیام پیدا نکند به دیسک گردن مبتلا شده‌اید و باید هر چه سریع‌تر آن را درمان کنید.

علل درد گردن

قرار گرفتن بدن در وضعیت بد ، نشستن در جایی به مدت طولانی بدون تغییر موقعیت، خوابیدن به صورتی که گردن در یک موقعیت بد قرار بگیرد و چرخش شدید گردن در طول ورزش از جمله دلایلی است که باعث ایجاد درد شدید در ناحیه گردن و علت های گردن درد می شود.

برای مطالعه ادامه مطلب و پرسش به لینک زیر مراجعه کنید :

حل مشکل درد شدید در ناحیه گردن



:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dr samadian

جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات

تومور هیپوفیز و پیامدهای ناشی از وجود آن!

تومور هیپوفیز در قدم اول عملکرد هیپوفیز را که به صورت یک غده فندقی شکل کوچک است دچار اختلال می‌کند. بسیاری از افراد تصور می کنند که اختلال درون قسمت‌های مختلف بدن مانند هیپوفیز یک امر عادی است و نیاز به مراجعه پزشک ندارند.
در صورتی که اگر به تومور هیپوفیز مبتلا شده باشید و به یک جراح مغز و اعصاب متخصص مراجعه نکنید، طولی نمی‌کشد که بینایی‌تان را از دست می‌دهید و باید برای همیشه دنیا را از پشت یک عینک تاریک و بدون هیچ گونه نوری مشاهده کنید.
اگر هنوز هم به زندگی علاقه‌مند هستید و به رنگ‌ها و زیبایی‌های طبیعی عشق می‌ورزید مشکلاتی مانند این تومور را جدی بگیرید و سریع‌تر به پزشک مراجعه کنید تا تحت درمان قرار بگیرید.
این تومور تنها سبب نابینایی مطلق نمی‌شود، بلکه ممکن است هورمون رشد را دچار اختلال کند و سبب کاهش وزن شدید فرد شود. حتی ممکن است هنگام ابتلا به این تومور سرمای شدیدی را احساس کنید و با وجود پوشیدن لباس گرم و پتو پیچ کردن خودتان باز هم حالت تب و لرز داشته باشید.
تمامی این حالت‌ها به همراه اسهال و تهوع و تکرر ادرار می‌تواند ناشی از وجود مشکل در غده هیپوفیز باشد که باید هر چه سریع‌تر نسبت به درمان آن اقدام نمایید.

جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات

پشت میز نشینی و شروع علائم دیسک کمر شدید!

دیسک کمر زمانی شدت پیدا می‌کند که ژله‌ های بین مهره‌ها که به عنوان دیسک شناخته می‌شوند رفته رفته از بین می‌روند و مهره‌ها به هم نزدیک‌تر می‌شوند.
اگر ساعت‌ها در پشت میز اداره می‌نشینید و به امور محوله سر و سامان می‌دهید یا کارمند بانک هستید و به هیچ عنوان نمی‌توانید از پشت باجه تکان بخورید و مرتب باید پاسخ گوی ارباب رجوع باشید! باید به خوبی بر این امر واقف باشید که دیسک کمر در کمین شما است.
نشستن‌های متوالی و بدون تحرک سبب می‌شود که مهره‌ها فشار زیادی را تحمل کنند و دیسک بین آنها به مرور از بین برود؛ بنابراین جهت پیشگیری از این مشکل می‌توانید پس از چند ساعت نشستن چند دقیقه قدم بزنید یا این که حرکات کششی مناسب را انجام دهید.
نه تنها کارمندها و پشت میز نشین ها دیر یا زود گرفتار این مشکل می‌شوند، بلکه افرادی که دارای اضافه وزن هستند و به واسطه برآمدگی شکم به مهره‌های آنها فشار زیادی وارد می‌شود، مصرف کنندگان دخانیات و افرادی که بی‌مهابا وسایل سنگین را جابجا می‌کنند نیز به دیسک کمر مبتلا خواهند شد.
درد دیسک کمر به حدی غیرقابل تحمل است که عملاً زندگی طبیعی فرد را مختل می‌کند و سبب می‌شود که وی در بین پزشکان متعدد بهترین جراح مغز و اعصاب را انتخاب کند و جهت حل مشکلش نزد وی مراجعه نماید. 

برای مطالعه ادامه مطلب و پرسش به لینک زیر مراجعه کنید :

جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dr samadian

ترمیم جمجمه

ترمیم جمجمه

به جراحی ترمیم آسیب دیدگی و نواقص جمجمه کرانیوپلاستی یا ترمیم جمجمه می گویند که نوعی از جراحی پلاستیک مرتبط با جمجمه است که توسط جراح مغز و اعصاب انجام می شود. برای تعمیر نقص یا شکاف استخوان جمجمه ممکن است از پیوند استخوان از جاهای دیگر بدن یا از یک ماده مصنوعی استفاده شود.

ممکن است اتفاقات مختلفی باعث بروز نقص در جمجمه شود. شایع‌ترین آن ها ضربه مغزی است. گاهی بر اثر ضربه شدید به طور مثال در تصادفات ، شکستگی در جمجمه به گونه ای اتفاق می افتد که دیگر امکان استفاده از استخوان خرد شده در جراحی وجود ندارد و ناچار بعد از تخلیه خونریزی مغزی، زخم بیمار بدون جاگذاری استخوان بسته می‌شود.

گاهی ممکن است بر اثر سکته مغزی یا تومور مغزی یا مشکلات دیگر مغز دچار تورم شود و به قسمت های دیگر فشار وارد کند و جراح قسمتی از استخوان جمجمه را برای رفع تورم بردارد و پس از درمان و رفع تورم استخوان مجدد در جراحی دوم به محل اولیه برگردانده می شود.

جراحی به چه صورت انجام می شود ؟

بعد از بیهوشی جراح پوست بیمار را به دقت برش می دهد و به آرامی آن را به لایه های جداگانه تقسیم می کند لبه های استخوان اطراف را تمیز می کند و سطح را آماده می کند تا استخوان یا ایمپلنت بتواند به درستی در محل آسیب دیده قرار بگیرد. با قرار دادن استخوان یا ایمپلنت در محل، خونریزی کنترل می شود و جراح دوباره پوست خود را به محل اولی خود برگردانده و بخیه می کند. بعد از جراحی ممکن است بیمار دچار سر درد شدید باشد که با قرص ها و تزریقات تسکین داده می شود اگر متوجه موارد زیر شدید . بلافاصله با جراح خود تماس بگیرید:

  • افزایش سردرد
  • تب
  • تشنج
  • تورم یا عفونت در زخم
برای مطالعه ادامه مطالب و پرسش به لینک زیر مراجعه کنید :


:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dr samadian

سکته مغزی

سکته مغزی

سکته مغزی عارضه‌ای بسیار جدی و مرگبار است که هر ساله بسیاری به آن دچار می‌شوند و پس از ناراحتی قلبی و سرطان، سومین علت مرگ محسوب می‌شود زمانی که یک لخته خونی باعث انسداد شریان خون رسان به مغز می شود (سکته مغزی ایسکمیک) و یا یک رگ خونی مغز پاره شده و خونرسانی به بخشی از مغز متوقف می شود (سکته مغزی هموراژیک) سکته مغزی رخ می دهد و در عرض چند دقیقه پس از این حادثه سلول های مغز شروع به مردن می کنند.

علائم سکته مغزی

بیمار گاهی با افتادگی یک سمت صورت مواجه می‌شود و نمی‌تواند لبخند بزند یا این که با افتادگی دهان یا چشم‌ها روبه‌رو می‌شود و احتمال بروز تیک عصبی در فرد هم وجود دارد. تغییر ناگهانی دید و دوبینی، یا مشکل در بلعیدن ، سردرد شدید و ناگهانی بدون هیچ دلیلی ، مشکلات ناگهانی مانند گیج شدن، مشکل در راه رفتن و حفظ تعادل از دیگر علائم این عارضه است.

تست F.A.S.T برای تشخیص علائم سکته

تست F.A.S.T کمک می کند علائم سکته مغزی شناسایی شود. نام این تست از اول این کلمات در زبان انگلیسی گرفته شده است:

  • صورت ( Face ) : از بیمار خواسته می شود لبخند بزند تا مشخص شود یک طرف صورت می افتد یا خیر.
  • دستها ( Arms ) : وقتی بیمار دست ها را بالا می گیرد یکی از دستها شل می شود یا خیر.
  • صحبت ( Speech ) : بیمار می تواند یک کلمه ساده را چندین بار تکرار کند؟ مشخص می شود مشکلی با بیان کلمات دارد و یا آنها را نصفه و نیمه ادا می کند.
  • زمان ( Time ) : زمان مهم است. در صورت مشاهده علائم به سرعت با اورژانس تماس بگیرید.
برای مطالعه ادامه مطالب به لینک زیر مراجعه کنید :


:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 خرداد 1397 | نظرات ()