نوشته شده توسط : dr samadian
تنگی کانال نخاع گردن

تنگی کانال نخاع گردن

کانال نخاعی مجموعه از مهره ها هستند که ستون فقرات را تشکیل می دهند. طناب نخاعی مجموعه ای از اعصاب است که از طریق کانال نخاعی از پایه مغز به پشت کمر عبور می کند. تنگی کانال نخاعی به معنی تنگ شدن کانال نخاعی و ریشه عصب‌های آن همراه با بزرگ شدن مفاصل بین مهره‌ای است. فشار روی اعصاب ستون فقرات گردن می تواند باعث ایجاد درد، سفتی، بی حسی یا ضعف در گردن، دست ها و پاها  شود همچنین می تواند بر روی کنترل روده و مثانه شما تأثیر بگذارد. تنگی کانال نخاعی معمولا در طی زمان و به آهستگی ایجاد می شود.

علائم تنگی کانال نخاع گردن

عمولا اولین علائم میلوپاتی بدنبال تنگی کانال نخاع گردن تغییر در طرز راه رفتن بیمار است. بسختی میتوان باور کرد مشکل گردن موجب تغییر در اندام تحتانی شود ولی باید دانست که تمام اعصاب مربوط به عضلات اندام تحتانی از گردن عبور میکنند و هر فشاری بر این اعصاب میتواند بر عملکرد عضلات اندام تحتانی و در نتیجه طرز راه رفتن موثر باشد.

علائم دیگر این بیماری عبارتند از درد گردن ، اختلال حس دستها به صورت کرختی، سوزن سوزن شدن و مورمور در اندام تحتانی، احساس سنگینی در پاها، علائم بیشتر به صورت سفتی عضلانی و اختلال حرکتی است. تنگی کانال نخاعی گردن ضعف و انقباض یا گرفتگی پاها را به دنبال دارد و در نتیجه بیمار پاها را تحت کنترل ندارد و به دلیل از دست دادن کنترل بر بخش‌های قرارگیرنده پاها روی زمین به سختی راه می‌رود.



:: برچسب‌ها: بهترین جراح مغز و اعصاب , بهترین متخصص داخلی مغز و اعصاب , بیمارستان تخصصی مغز و اعصاب تهران , تنگی کانال نخاع , تنگی کانال نخاعی گردن , دکتر محمد صمدیان , عوارض جراحی تنگی کانال نخاعی , متخصص مغز و اعصاب , مراقبت بعد از عمل تنگی کانال نخاع , هزینه عمل جراحی تنگی کانال نخاعی ,
:: بازدید از این مطلب : 803
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dr samadian
گرفتگی عضلات کمر

گرفتگی عضلات کمر

در اغلب موارد، درد پایین کمر ، ناشی از آسیب عضلات و یا رباط های این بخش است. هرچند کشیدگی عضله یک آسیب جدی به نظر نمی رسد، با این حال درد ناشی از آن می تواند بسیار شدید باشد. گرفتگی و اسپاسم عضلانی کمر و درد شدید ممکن است در اثر تحریک یا آسیب به اعصاب، رباط ها و یا ماهیچه های کمر، ایجاد شود. گرفتگی عضلات کمر غالباً در نزدیکی نخاع یا در مجاورت ریشه‌های عصبی منتهی به نخاع یا خارج شونده از آن رخ می‌دهد و به یکی از این عصب‌های حساس فشار می‌آورد و در نهایت منجر به بروز دردی شدید می‌شود.

علت گرفتگی عضلات کمر

گرفتگی عضلات معمولاً هنگام تحت فشار قرار گرفتن یا وارد شدن انرژی زیاد به آن ها برای مثال زمان بلند کردن اشیاء سنگین، ورزش کردن یا شرکت در فعالیت‌های ورزشی توان‌فرسا، چرخش ناگهانی بالا تنه به وجود می آید. آسیب های ورزشی نیز از جمله دلایل رایج کشیدگی عضلات کمر به حساب می آیند، مخصوصا ورزش هایی که شامل حرکات چرخشی (مثل گلف)، یا هر نوع ضربه و حرکت ناگهانی می باشند. علت های غیرآسیب دیدگی گرفتگی عضلات کمر شامل موارد زیر است :



:: برچسب‌ها: آدرس کلینیک فوق تخصصی مغز و اعصاب در تهران , بهترین جراح مغز و اعصاب , بهترین متخصص مغز و اعصاب , پماد گرفتگی عضلات کمر , جراح ستون فقرات , داروی شل کننده عضلات کمر , درمان خانگی گرفتگی عضلات کمر , درمان گرفتگی رگ کمر , دکتر محمد صمدیان , راه حل گرفتگی کمر , گرفتگی عضلات کمر بعد از خواب , گرفتگی عضلات کمر در بارداری , متخصص مغز و اعصاب ,
:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dr samadian
درمان سیاتیک

سیاتیک

یکی از شایع‌ترین ناراحتی‌های ناحیه کمر، تحریک عصب سیاتیک است که گاه حتی مبتلایان را از انجام ساده‌ترین کارهای روزمره نیز باز می‌دارد. چه این درد یک درد مبهم یا یک احساس سوزن سوزنی شدن ملایم یا احساس سوزش باشد، می‌تواند آن‌قدر شدید باشد که فرد مبتلا را از ادامه حرکت ناتوان کند.

عصب سیاتیک پا یکی از بزرگترین و طولانی ترین عصب ها در بدن و در ناحیه پایین ستون مهره ها قراردارد. درد سیاتیک هنگامی اتفاق می‌افتد که عصب سیاتیک در اثر التهاب یا آسیب فیزیکی، تحت فشار قرار می‌گیرد. این درد می‌تواند فقط در یک طرف بدن و یا در هر دو طرف آن باشد و نیز می‌تواند باعث بی‌حسی و ضعف اندام‌ها همراه با درد عضلات و مفاصل شود.

روش های درمان سیاتیک

درمان سیاتیک

کمپرس گرم یا سرد

استفاده از کمرس گرم یا سرد اولین نکته برای درمان درد و التهاب سیاتیک است. تنش عضلات ممکن است روی عصب سیاتیک فشار وارد کند؛ در نتیجه، می‌تواند سبب بروز درد سیاتیک شود. کمپرس گرم می‌تواند به شما کمک کند که به طور قابل‌توجهی تسکین پیدا کنید زیرا با استفاده از گرما عضلات منقبض شده، شل می‌شوند. کمپرس سرد نیز در کاهش تورم در اطراف عصب و کاهش درد موثر است. شما می‌توانید یکی در میان درمان گرم و سرد را استفاده کنید. به این ترتیب که با کمپرس گرم شروع کنید و سپس کمپرس سرد را اعمال کنید.



:: برچسب‌ها: بهترین جراح مغز و اعصاب , بهترین متخصص داخلی مغز و اعصاب , بیمارستان تخصصی مغز و اعصاب تهران , داروی درمان سیاتیک , درمان خانگی سیاتیک , درمان سیاتیک , درمان سیاتیک با داروهای گیاهی , دکتر محمد صمدیان , طول درمان سیاتیک , متخصص مغز و اعصاب , ورزش برای درمان سیاتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dr samadian
گردن درد

گردن درد

یکی از بیماری های شایعی که مخصوصا در بین افراد بالاتر از ۵۰ سال بیشتر مشاهده می شود گردن درد است که از عارضه های دیسک گردن است. این مشکل را می توان در بین دانشجویان نیز مشاهده کرد. ستون مهره های گردنی دارای ۷ مهره می باشد و در بین مهره ها غضروفی که عمدتا  متشکل از آب می باشد و دیسک نام دارند قرار دارد. هفت قطعه استخوان موجود در ستون فقرات گردنی (مهره‌های گردن) به وسیله رباط‌ها و عضلات به یکدیگر متصل شده‌اند. گردن درد در هر جایی از بدن، از پشت گردن و پایین سر گرفته تا بالای شانه ها و کتف اتفاق می افتد. درد گردن تا قسمت بالای کمر یا بازوها قابل گسترش است. سردرد، خشکی ، درد و التهاب گردن  از نشانه های رایج انواع گردن درد به حساب می آیند.

علت گردن درد

 بیشترین علت گردن درد ناشی از سه بیماری شایع آرتروز ستون فقرات ، فتق دیسک گردن و سندرم های عضلانی است که در صورت وجود درد در ناحیه گردن و انتشار آن به دست ها حتی در مراحل اولیه آن بایستی به پزشک مراجعه کرد تا تشخیص قطعی و درمان گردن درد در مراحل اولیه صورت گیرد. خشکی عضلات گردن معمولاً به خاطر حرکات و رفتارهایی از قبیل موارد زیر ایجاد می‌شود:

  • تکان خوردن سریع و با شتاب گردن در حین ورزش
  • وضعیت نامناسب بدن هنگام راه رفتن و نشستن
  • خوابیدن در حالتی که گردن در وضعیت نامناسبی قرار گیرد.
  • کار کردن طولانی مدت پشت میز بدون تغییر دادن وضعیت


:: برچسب‌ها: آدرس کلینیک فوق تخصصی مغز و اعصاب در تهران , برای گردن درد چی خوبه , بهترین جراح مغز و اعصاب , بهترین متخصص داخلی مغز و اعصاب , بهترین متخصص مغز و اعصاب , درمان گردن درد با ورزش , دکتر صمدیان , دکتر محمد صمدیان , علت گردن درد ناگهانی , گردن درد بعد از خواب , گردن درد عصبی , متخصص مغز و اعصاب ,
:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 فروردين 1397 | نظرات ()