عوارض بعد از عمل تومور هیپوفیز
نوشته شده توسط : dr samadian

عمل تومور هیپوفیز

عمل تومور هیپوفیز

عمل تومور هیپوفیز از دسته عمل های پر خطر و پر مسئولیت محسوب می شود. در عمل تومور هیپوفیز باید تمام تلاش در جهت حفظ سلامتی فرد صورت پذیرد. عنوان: بررسی چگونگی عمل تومور هیپوفیز متن:

عمل تومور هیپوفیز از دسته عمل هایی است که بارها صورت می پذیرد و نتایج مختلفی به همراه دارد. به طور کلی یک سری تومور ها در دسته ی تومور خوش خیم قرار می گیرند اما امکان دارد بر اثر سرعت رشد بالا مشکلساز شوند. از طرف دیگر نیز دیده می شود که گاه رشد تومور بسیار آهسته است و سال ها طول می کشد به اصطلاح ر وضعیت مخفی قرار می گیرد. امروز قصد داریم در خصوص عمل تومور هیپوفیز صحبت کنیم.

عمل تومور هیپوفیز از طریق بینی

در اغلب موارد دیده شده است که این تومور با جراحی ترانس اسفنوئیدال برداشته می شود. به این معنی که جراع تومور هیپوفیز را از طریق بینی و از سمت جمجمه خارج می کند. در این روش فضای خالی تومور با چربی های زیر پوست شکم پر می شود. در زیر جمجمع شکافی ایجاد می شود که توسط شبکه های مصنوعی قابل جذب ترمیم خواهد شد و در نهایت سوراخ بازسازی می شود و دیگر مایع مغزی نخاعی ترشح نخواهد شد. مایع های نخاعی و مغزی که اطراف مغز و نخاع را پوشانده اند به عنوان ضربه گیر عمل می کنند و سبب می شوند که سیستم های عصبی تغذیه شوند.

برای مطالعه ادامه مطلب و پرسش از دکتر صمدیان متخصص مغز و اعصاب به لینک زیر مراجعه نمایید :

عوارض بعد از عمل تومور هیپوفیز

 





:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 خرداد 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: