آیا تومور مغزی کشنده است ؟
نوشته شده توسط : dr samadian

تومور مغزی

آیا تومور مغزی کشنده است ؟ این سوالیست که ممکن است ذهن بسیاری از مبتلایلان به تومور مغزی و حتی اطرافیانشان را درگیر کنید. در این مقاله برآنیم تا این موضوع را بررسی کنیم. تومور های مغزی دو نوع هستند . نوع اول تومور های اولیه هستند که از خود مغز شروع می شوند و حدود ۲۰ درصد از تومورها را شامل می شود و نوع دوم تومور های هستند که از قسمت های دیگر بدن شروع می شوند و به مغز می رسند که به این نوع تومور ها ، تومور های متاستاتیک می گویند.

همچنین تومور های مغزی به دو دسته مهم تومورهای خوشخیم و بدخیم تقسیم می شوند. تشخیص نوع تومور در درمان آن بسیار موثر است . ای نتشخیص حتما باید توسط متخصص مغز و اعصاب صورت گیرد . مغز عضوی از بدن است که بسیار حساس و پر اهمیت می باشد .بنابراین در صورت ابتلا به تومور حتما به دنبال بهترین جراح مغز و اعصاب باشید.

آیا تومور مغزی کشنده است

آیا تومور مغزی کشنده است ؟

نرخ بقای پنج ساله، درصد افراد زنده مانده پس از گذشت پنج سال از تشخیص وجود تومور مغزی را مشخص میکند. البته بسیاری از این بیماران، خیلی بیشتر از پنج سال عمر می کنند. نرخ بقا برای تومور های مغزی و نخاعی، میتواند به‌شدت تحت تأثیر سن قرار گیرد .افراد جوان از درصد بالاتری نسبت به افراد کهنسال شانس بقا دارند. در این بین، افراد بالای ۶۵ سال از کمترین شانس بقا برخوردارند

برای مطالعه ادامه مطلب و پرسش و پاسخ توسط دکتر صمدیان ، متخصص مغز و اعصاب به لینک زیر مراجعه کنید :

آیا تومور مغزی کشنده است ؟





:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 خرداد 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: