مراقبت های بعد از عمل جراحی ستون فقرات
نوشته شده توسط : dr samadian

مراقبت های بعد از عمل جراحی ستون فقرات

جراحی ستون فقرات

ستون فقرات از روی هم قرار گرفتن حدود سی مهره درست می شود. بیماران قبل از جراحی ستون فقرات ، زمان قابل توجهی را صرف آمادگی برای عمل و افزایش اطلاعات درباره نوع جراحی ، فواید ، عوارض و آزمایشات لازم و …  می‌کنند. هدف از مراقبت های بعد از عمل جراحی ستون فقرات این است که محیطی راحت، مثبت و شفابخش برای دوران نقاهت آماده شود تا بهترین نتیجه ممکن از عمل جراحی به دست بیاید.

مراقبت های بعد از عمل جراحی ستون فقرات

دوران نقاهت پس از جراحی ستون فقرات ، بسته به نوع و گستردگی عمل، چند هفته تا چند ماه طول می‌کشد. مهم‌ترین نکته این است که عجله نکنید و به امید کوتاه‌تر کردن دوران بهبود به بدن فشار نیاورید، چون دقیقاً نتیجه عکس خواهد داد. به بدن زمان بدهید تا کاملاً التیام بیابد. همچنین به توصیه های جراح ستون فقرات خود توجه کرده و با رعایت مراقبت های بعد از عمل جراحی ستون فقرات این دوران را پشت سر بگذاریم. برخی از این توصیه ها شامل :

زخم و پانسمان

اگر که زخم ترشحات خونابه ای داشته باشد، پانسمان باید مکررا تعویض شود تا از بروز عفونت و سایر مشکلات جلوگیری به عمل آید. اگر این ترشحات بیش از دو روز ادامه پیدا کند باید حتما به جراح اطلاع داده شود. در صورت استفاده از نخ غیر قابل جذب، برداشت نخ تقریبا ۷ تا ۱۰ روز بعد از عمل انجام خواهد شد.

استحمام

معمولا استحمام بعد از ترخیص از بیمارستان بلامانع است ولی می‌توان ۴ الی ۵ روز پس از جراحی ستون فقرات حمام کرد، بدون اینکه نگران خیس شدن بانداژ استریل بود. در مورد استفاده از وان بدلیل اینکه نیاز به خم شدن دارد بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

برای مطالعه ادامه مطلب و پرسش و پاسخ توسط دکتر صمدیان ، متخصص مغز و اعصاب به لینک زیر مراجعه کنید :

مراقبت های بعد از عمل جراحی ستون فقرات





:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 خرداد 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: