میگرن چیست ؟ | عوارض میگرن
نوشته شده توسط : dr samadian

میگرن

میگرن

میگرن که یکی از شایع ترین سردرد های شدید است،  می‌تواند  به صورت ضربه و تپش در سر رخ‌ دهد. هنگامی که سیستم عصبی، سیستم عروقی و جابجایی مواد شیمیایی در مغز با هم تداخل می کنند، سردرد میگرنی بروز می کند.

در بسیاری این سر درد ها در سنین جوانی شروع می شوند و تا ۲۰ و ۳۰ سالگی ادامه پیدا می کنند. در دوران بلوغ به دلیل تغییر در هورمون ها حدود ۱۰ درصد از نوجوانان این سر درد ها را تجربه می کنند. میگرن در میان کودکان هم اتفاق می‌افتد اما مدت آن کوتاه است و به سرعت بهبود می‌یابد با افزایش سن از تعداد حملات کاسته می‌شود ولی به طول آن اضافه می‌شود.

میگرن

علائم بیماری میگرن

اصلی ترین علامت آن سر درد است که معمولا از یک طرف سر به طرف دیگر حرکت کند، یا جلوی سر و یا کل سر را تحت تاثیر قرار دهد. حساسیت به نور ، صدا ، تغییرات بینایی ، ناراحتی گوارشی ، کاهش اشتها ، رنگ پریدگی ، سر گیجه و تاری دید از عمده ترین علائم این بیماری ها است.

عوارض میگرن

میگرن به تنهایی چیزی نیست که بخواهید نگرانش باشید اما زمانی که این بیماری مزمن شود میتواند باعث بروز مشکلات دیگری شود. میگرن و سندرم روده تحریک پذیر (IBS) غالبا با یکدیگر ارتباطی تنگاتنگ دارندآدم های مبتلا به میگرن مزمن نسبت آدم های دیگر ۱۳ تا ۱۸ برابر بیش تر دچار کمردردهای ناگهانی و مکرر می شوند.

بعضی بیماران ناگهان احساس افسردگی و ناراحتی شدید می کنند در حالیکه هیچ دلیلی برای افسردگی ندارند. بعضی دیگر نیز احساس سرخوشی می کنند. برخی انواع میگرنها باعث ایجاد اختلالات یا از دست دادن بینایی برای دوره های کوتاه مدت می شوند. برخی انواع نادر آن نیز وجود دارند که می توانند موجب افتادن پلک ها و بزرگ شدن مردمک چشم تان شوند.

برای مطالعه ادامه مطلب و پرسش و پاسخ توسط دکتر صمدیان ، متخصص مغز و اعصاب به لینک زیر مراجعه کنید :

میگرن چیست ؟ | عوارض میگرن





:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 تير 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: