ورزش مناسب برای بیرون زدگی دیسک کمر
نوشته شده توسط : dr samadian

بیرون زدگی دیسک کمر

تعداد زیادی از افراد در طول زندگی دچار کمر درد می‌شوند. گاهی دلیل این کمردرد، بیرون زدگی دیسک کمر است. دیسک به ماده ژله ای یا غضروفی شکلی گفته میشه که در بین مهره های ستون فقرات قرار میگیرد و بعنوان نوعی ضربه گیر و محافظ بین مهره ای عمل میکند. در ادامه برای اطلاع از ورزش مناسب برای بیرون زدگی دیسک کمر با همراه باشید.

ورزش مناسب برای بیرون زدگی دیسک کمر

هر روز صبح به محض بیدار شدن به رو (دمر) دراز بکشید. با قرار گرفتن در این حالت، کمر گودی بیشتر، یا در اصطلاح پزشکی لوردوز بیشتری، می‌یابد. این ورزش برای دیسک کمر یکی از حرکات اصلاحی است که می توان برای درمان دیسک کمر انجام داد.

ورزش مناسب برای بیرون زدگی دیسک کمر

در یک حرکت می‌توانید به پشت روی زمین دراز بکشید و سپس زانوهای خود را داخل شکم خود جمع نمایید و با دستهای خود دور زانو‌ها را قلاب کرده و زانو‌ها را به طور کامل به شکم بچسبانید ۱۰ ثانیه در این حالت باقی بمانید و سپس به آرامی پا‌ها را‌‌ رها کرده و روی زمین بگذارید و این حرکت را ۳ مرتبه انجام دهید، انجام این حرکت در هنگام کمردرد اشکالی ندارد.

حرکت کششی زانو به قفسه سینه باعث تقویت عضلات پشت و پاها می شود و در عین حال به کاهش فشار ناشی از اعصاب نخاعی با ایجاد فضای بیشتر هنگام خروج از ستون فقرات کمک کرده و در نتیجه باعث کاهش درد میگردد.

برای مطالعه ادامه مطلب و پرسش و پاسخ توسط دکتر صمدیان ، متخصص مغز و اعصاب به لینک زیر مراجعه کنید :

ورزش مناسب برای بیرون زدگی دیسک کمر





:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 مرداد 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: