مراقبتهای بعد از عمل تومور مغزی
نوشته شده توسط : dr samadian

مراقبتهای بعد از عمل تومور مغزی

تومور مغزی

تومور مغزی توده غیر طبیعی که در مغز رشد می کند و می تواند خوشخیم یا تومور بدخیم باشد . مراقبتهای بعد از عمل تومور مغزی به سلامت بیمار بعد از عمل کمک می کند. این تومور ها می توانند در داخل جمجمه و یا در داخل کانال نخاع به وجود بیایند. جراحی یکی از روش های درمان تومور مغزی است.

مغز که عضو بسیار مهم در بدن می باشد که وظایفی مهم مانند نقش‌های کنترلی، هدایتی و عکس‌العملی‌ به عهده آن است و فعالیت‌های متعددی از قبیل راه‌رفتن، صحبت، تنفس، فکرکردن، عاطفه و هیجان‌ها و… را تنظیم و کنترل می‌کند.

در عمل تومور مغزی که از حساس ترین جراحی ها است و توسط جراح مغز و اعصاب انجام می شود، تلاش می شود تا تومور به طور کامل خارج گردد و احتمال عود آن کاهش یابد.

علائم تومور مغزی بسته به نوع نوع تومور و محل بروز آن متفاوت است اما در اغلب موارد افراد با سردرد های شدید و مداوم مواجه هستند و اگر در صورت فشار تومور به مغز ، بیماران در حرکات دچار اختلال می شوند و ممکن است در حافظه آن ها نیز مشکل ایجاد شود. با توجه به حساسیت این عضو از بدن ، جهت درمان و بررسی علائم حتما به بهترین جراح مغز و اعصاب که می شناسید مراجعه نمایید.

برای مطالعه ادامه مطلب و پرسش و پاسخ توسط دکتر صمدیان ، جراح مغز و اعصاب به لینک زیر مراجعه کنید :

مراقبتهای بعد از عمل تومور مغزی





:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 شهريور 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: