همه چیز درباره روماتیسم ستون فقرات
نوشته شده توسط : dr samadian

روماتیسم ستون فقرات

روماتیسم ستون فقرات

روماتیسم ستون فقرات اغلب به خاطر شباهت هایی که با کمر درد و دیسک کمر دارد با این بیماری اشتباه گرفته می شود . یک متخصص ستون فقرات خوب تفاوت این بیماری ها را تشخیص می دهد.

اسپوندیلیت آنکیلوزان یا همان روماتیسم ستون فقرات دردناک و پیشرفت‌کننده می باشد و در اغلب موارد مفاصل ستون‌فقرات را درگیر می‌کند ولی می‌تواند سایر مفاصل و اندامهایی مانند چشم ریه روده و حتی قلب را نیز در برگیرد.

علت روماتیسم

اینکه چرا بعضی دچار این بیماری می‌شوند و برخی دیگر نمی‌شوند، هنوز مشخص نیست. این بیماری صرفا جنبه ژنتیک دارد و در بیش از ۹۰ درصد مبتلایان، وجود ژن عامل بیماری به اثبات رسیده است و بر خلاف دیسک کمر، درد مبتلایان با فعالیت بهبود می‌یابد و با استراحت شدت پیدا می‌کند. برخی عفونت خاصی به نام کلبسیلا در ایجاد این بیماری دخیل دانسته اند که این میکروب به خصوص از راه دستگاه گوارش وارد بدن می‌شود.

علائم روماتیسم ستون فقرات

روماتیسم ستون فقرات باعث ایجاد تورم و درد می‌شود.  افرادی که مبتلا به این بیماری می شوند معمولاً در قسمت پایین کمر خود احساس درد و خشکی می‌کنداین علائم در هنگام صبح یا پس از مدتی بی‌تحرکی افزایش می یابد.

افرادی که این بیماری را با دیسک یا درد کمر اشتباه می گیرند باید توجه داشته باشند که درد دیسک معمولا با استراحت بهتر می‌شود ولی درد بیماران روماتیسم ستون فقرات با استراحت بدتر می‌شود.

برای مطالعه ادامه مطلب و پرسش و پاسخ توسط دکتر صمدیان ، جراح مغز و اعصاب به لینک زیر مراجعه کنید :

همه چیز درباره روماتیسم ستون فقرات





:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 23 شهريور 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: